dinsdag 7 februari 2012

Postzakstoel


Vandaag, 7 februari 2012, was onze eetkamerstoel te zien bij koffietijd.
Veel mensen vinden dit leuk. Dus hier volgt een korte beschrijving van hoe je deze stoelen maakt.
Benodigheden:
Oude stoelen met zitting die eraf kan. (deze was van Ikea maar niet meer te koop)
Witte verf
Een postzak (via marktplaats)
Een nietacker. (ook te huur)

Het stofferen is een makkie. Als de stoel al een stoffen bekleding heeft die eraf kan dan heb je meteen een malletje voor de postzak. De stof zet je vast met een niettacker. Je begint in het midden van één kant en werkt naar de zijkant toe. Dan doe je de tegenoverliggende kant. De hoeken zijn het lastigst. Daarbij moet je de stof een beetje vouwen.

Veel succes ermee. En als je wil: ik vind het leuk als je mij een foto het resultaat stuurt!

3 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt zeg zou dat ook kunnen met z'on Rib stoel ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ellen,
      Ik denk wel dat het kan.De stoelen kan ik voor je inkopen en bekleden met postzakken stof. Voor €142.-p/s kun je ze dan bij mij kopen. Heb je daar wat aan?
      Groetjes,
      Birgitte

      Verwijderen
  2. Goedendag,

    Wat een onwijs leuke stoelen! Mijn complimenten. Ik wil het zelf ook graag gaan proberen. Dit model vind ik tevens erg leuk, heeft u enig idee hoe deze Ikea stoelen heten?

    Groet,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen