woensdag 10 juli 2013

Icarly kamer voor Make a Wish

Begin dit jaar werd ik gebeld door een wensvervuller van Stichting Make a Wish. Een meisje van 11 had als liefste wens: een Icarly kamer naar het gelijknamige programma op Nikelodeon. Mijn kinderen hebben dat programma ook vaak gekeken en ik begrijp wel dat mensen dat leuk vinden.
Ik had tijd en doe graag iets voor anderen dus heb ik deze uitdaging opgepakt. Nu was het meisje al ziek en daarom maakte ik de uitdaging nog iets groter om ook te gaan voor een gezonde/duurzame kamer. In mijn zoektocht kwam ik uit bij Cradle 2 Cradle omdat zij als filosofie hebben dat er geen gifstoffen in de producten mogen zitten.

Grotendeels is dit gelukt: de volgende onderdelen zijn geheel C2C:
het bed van Auping (helaas niets van te zien op de foto)
de tapijttegels van Desso
het vloerkleed van Desso
het houtwerk waarvan de meubels gemaakt zijn: van de Houtwerf
de stoffen waarmee gestoffeerd is: het hoofdbord, de verschillende poefjes en de kussens: C2C stof Gaya van Gabriel via Oniro
de rolgordijnen van Be en Ce projecten

Daarbij heel duurzaam:
De verf op lijnoliebasis van Ursa paint
De kussens op het bed zijn van biologisch katoen: via Ecological textiles.
Het dekbedovertrek van vanDyck met TUV keurmerk.

Tijdens het project is er zo veel mogelijk afval gescheiden.


Deze wens werd mogelijk gemaakt door:

Birgitte van Os, interieurontwerpster, Binnenzinnig
Hans Buist, interieurbouwer
Rendemint: voor C2C advies
Amir Kuric, Theo Verhaart, Auke Visser: duurzame klussers

Verder werkten mee op alfabetische volgorde: • Audio Components• Auping• B&C• DB reklame• Desso• Droog• Ecological Textiles• Glashandel Accuraat Diemen• Haribo• Houtwerf• iGlowbes• ik&ik• Important stuff• Interieurfotograaf.com• J. Kisch & Zonen• Meubeltaxi• Mister Design• Multihout• Oniro• Petra’s taart
• Radioactive thinking• Schilders de Waal• Superplu• TGC Trading• Trampolineplezier• Ursapaint
• Van Dyck• Zuiver• … en Harry Styles!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen